Než budete pokračovat: stručně o cookies, které používají naše webové stránky

Cookies jsou malé soubory ukládané do Vašeho prohlížeče, které běžně používá většina webových stránek. Jsou užitečné pro Vás i pro nás.

Na našich stránkách využíváme cookies nezbytné k zajištění funkčnosti webu, analytické cookies ke sběru a vyhodnocení dat ve službě Google Analytics na anonymní bázi a cookies služby YouTube, protože si na našem webu můžete přehrát videa nahrána primárně na YouTube.

Abychom mohli zajistit efektivní a příjemné fungování našeho webu, prosíme Vás o jejich povolení. Jak spravujeme Vaše osobní údaje a jaké cookies používáme, si můžete přečíst zde.

 

 

 

 

V případě zájmu o práci, kontaktujte Ivanu Tupcovou: ivana.tupcova@hrg.cz

 

 

Naše pracovní filozofie:

 

Když neznáš - naučíme Tě...

Když nerozumiš - vysvětlíme Ti...

Když nemůžeš - pomůžeme Ti...

Když nechceš - rozejdeme se... 

( Tomáš Baťa )

 

Vážíme si našich pracovníků, naši zaměstnanci jsou naším největším kapitálem!

Snažíme se vytvářet příjemné pracovní prostředí, abychom se všichni v HRG cítili dobře.

 

 

 


 
 

CAMERA OBSCURA – dárková sada H.R.G.

 
 

Camera obscura (latinsky temná komora) je optické zařízení, které je považováno za předchůdce fotoaparátu. Již v 5. století př. n. l. popsal čínský filozof Mo Ti princip jevu, kdy světlo procházející malým otvorem do temné místnosti vytvoří na protější stěně převrácený obraz předmětů před otvorem. Výhodou této techniky je zachování perspektivy. Čím menší je otvor, tím je promítaný obraz ostřejší. Během historie se camery obscury různě modifikovaly podle účelu, kterému měly sloužit – vznikaly konstrukce využívající zrcadla pro nepřevrácený obraz. Pozdější camery obscury používaly místo otvorů objektivy, umožňující větší průměr otvoru při zachování ostrosti obrazu. Princip dírkové komory byl využíván jako turistická atrakce, pro malíře k dokreslování obrazů i na majácích a rozhlednách.

 
 

Jsme připraveni - v případě dotazů či poptávek nás neváhejte kontaktovat.

 
 

Fotogalerie

 
 
 

Každoročně, již jedenáct let, v tiskárně H.R.G. vymýšlíme a vyrábíme novoroční dárkové sady pro naše zákazníky a přátele. Jednou to byl folklorní set oživující tradiční krojové vzory, jindy zase moderní ilustrace vzdávající hold tiskařskému řemeslu. Za naše sady jsme obdrželi nejedno ocenění, náš cíl u všech setů byl stejný: hlavně potěšit naše klienty, ukázat, co umíme a... udělat díru do světa – což se nám ale doslova podařilo až u sady na rok 2020!

Jan Gloser, vedoucí obchodního oddělení a propagace

 
 

Díra do světa

 
 

Dárková sada H.R.G. oceněna zlatou a stříbrnou medailí Hvězda 3D reklamy

Při naší každodenní tiskařské práci se setkáváme s mnoha pozoruhodnými počiny, přičemž některé se dočkají zasloužené pozornosti, a jiné zůstanou naopak zcela bez zájmu veřejnosti. Pověstnou díru do světa by si přál udělat snad každý, ať jednotlivec nebo firma. My v H.R.G. a young_blocku jsme litomyšlští patrioté, a proto jsme patřičně hrdí na to, že díky Bedřichu Smetanovi, Juliu Mařákovi, Josefu Váchalovi, Olbramu Zoubkovi, Václavu Boštíkovi, Magdaleně Dobromile Rettigové, Boženě Němcové i Miroslavu Brýdlovi, představuje Litomyšl sice malou, ale významnou a pozoruhodnou tečku na glóbu.

Za první „díru do světa“ lze bez nadsázky považovat cameru obscuru – předchůdkyni dnešního fotoaparátu. Princip dírkové komory, světlotěsné místnosti, na jejíž jedné straně je malý otvor, kterým dovnitř vchází světlo a na protější straně vytváří převrácený obraz předmětů umístěných před tímto otvorem, je lidstvu znám již od 5. století př. n. l. Přes svou jednoduchost ale stále nepřestává fascinovat.

Stejně úchvatně musela na lidi v době svého vzniku v roce 1837 působit daguerrotypie – první v praxi použitelná fotografická metoda, která umožnila získat stálý pozitivní obraz na citlivé vrstvě jodidu stříbrného. Litomyšl se do dějin otiskla i ve spojení s touto fotografickou technikou. Nejstarším dochovaným snímkem pořízeným v českých zemích je totiž postříbřená měděná destička, na níž je vyobrazená litomyšlská pošta. Budova listovního úřadu v Litomyšli dnes sice nevypadá jako v polovině 19. století, ale na rohu Smetanova náměstí stojí stále.

Příznivkyní starých zobrazovacích technik je současná litomyšlská fotografka Olga Stráníková, jejíž fotografie jsme se rozhodli představit. Doufáme, že se vám vryjí do paměti stejně hluboko jako nám. Olga ráda experimentuje s barvami, světlem a stíny. Pracuje technikami bromolejotisku, který používal například i František Drtikol, a lithprintu. Nejčastějším motivem její tvorby je žena a její křehkost i síla. Fotografie je pro Olgu podle jejích slov alchymií, kdy výsledek často velmi záleží na náhodě. My ale na náhody nevěříme, a tak doufáme, že se díky naší sadě Olze podaří také udělat díru do světa.

Dárková sada a její popis

Každý rok vytváříme pro naše klienty překvapení k vánocím. Jedná se vždy o papírovou dárkovou sadu, ale pokaždé s jiným tématem, designem, grafikou a výrobním zpracováním. U tohoto produktu jsme vsadili na kreativní papíry od italské papírny Fedrigoni. Diář, blok, stolní kalendář, trhací bločky, podtácky na stůl a fotorámečky se tak ocitly na černých papírech Ultrablack a bílých papírech Freelife Cento. Celá sada je vložena do černé krabice evokující starý stojanový fotoaparát s varhánkově poskládaným měchem. Pro vyřešení designu boxu a celé sady jsme oslovili designéra “nepolíbeného papírem” Ondřeje Rašku. Tím vzniklo mnoho neotřelých nápadů, v polygrafii těžko zpracovatelných, ale vyšlo to. Skicy dostal náš konstruktér Lukáš Krejčí, aby převedl nápad do výrobních možností tiskárny.

Celý box je řešen jako jednoduše otevíratelná krabice z černého papíru, kdy po otevření se po bocích rozvinou varhánkovatě poskládané bočnice. Už tento proces ohromí každého, kdo má rád papír a hrátky s ním. Celou sadu pak provází jednotný design, vytvořený však různou polygrafickou technologií. Spojující prvek je stylizovaný pohled do objektivu fotoaparátu. Na krabici je tento prvek vytvořen ražbou přes štoček bez fólie, takže vznikne zajímavý reliéf. Na stolním kalendáři je “objektiv” vytištěn bílou barvou digitálním tiskem, na diáři je pak motiv vyroben sítotiskem s 3D reliéfním lakem, dále pak na bloku je použita černá lesklá fóliová ražba. Všechny výrobky následně zkompletované do krabice a to i včetně krabice jsou provrtány 8mm děrovačem.

Takto zkompletovaný box s různými výrobky působí díky jednotnému čistému designu velice originálně, nápaditě a luxusně. Jednou z neposledních “vychytávek” jsou skryté zásuvky v boxu pro uložení psacích potřeb. Idea, vývoj, design, konstrukce i grafika – to vše z našeho města. HRG a young_block, pod hlavičkou Made in Litomyšl, je silný partner pro každého, kdo chce vytvořit zajímavé, nejen dárkové řešení pro svou firmu.

 
 

Autorský tým

Concept — Jan Gloser

Design — Ondřej Raška

Fotografie — Olga Stráníková

Grafické práce — Pavel Šmerda

Produkce — H.R.G. tiskárna a young_block, Litomyšl

 

Olga Stráníková (*1971, Ubušín)

Narodila se v roce 1971 na Vysočině, ale žije a tvoří v Litomyšli.

V letech 1989–1993 vystudovala Vysokou školu chemicko-technologickou v Praze.

Fotografování je pro Olgu médium, které jí umožňuje setkat se se sebou samou, uchopit své nitro a dát výraz vlastním myšlenkám a emocím. Používá kinofilmovou zrcadlovku a fotografie si od počátku až dokonce vyvolává a zpracovává sama ve fotokomoře. Fascinují ji staré fotografické techniky, z nichž si osvojila zejména bromolejotisk. Oblíbila si též techniku lithprintu a ručního kolorování. Inspiraci pro své fotografie hledá na starých půdách, opuštěných hřbitovech a v tajemných zákoutích. Nejčastějším motivem její tvorby je však žena. Snaží se zachytit její křehkost i sílu, emoci i příběh.

 
 

Kontakty

 

S camerou obscurou vám rádi pomohou:

Jan Gloser

Jan Gloser

Vedoucí obchodního oddělení a propagace
461 552 526, 728 847 264
jan.gloser@hrg.cz