Obaly na potraviny patří k typům obalových produktů, kterým se tiskárna HRG dlouhodobě věnuje. Tento druh obalu totiž vyžaduje hledání kreativního řešení a designu. Dnes už nestačí mít jen obyčejnou krabičku. Výrobci potravin se musí velmi snažit, aby jejich produkt v regálu obsazeným stovkami jiných konkurenčních produktů, nezapadnul. Hledá se jiný tvar, velikost nebo grafické ztvárnění obalu. Obal musí zaujmout, nezapadnout v „davu“. Stejně tak i výrobce obalů je tlačen do kreativních řešení a je nucen navrhovat klientovi neotřelé nápady.
Rádi vám ukážeme na dvou případových studií s našimi klienty, jak taková spolupráce výrobce potravin a výrobce obalů vypadá a jaké skvělé výsledky může přinést.
„Když jsem začal přemýšlet o obalu na mé čokoládové tyčinky, o krabičce, která by podpořila celou ideu našeho výrobku, volba padla bez rozmyslu na naši litomyšlskou tiskárnu HRG. Otevřená srdce lidí v tiskárně mi to jen potvrdila, že jsem správně. Konstruktér, grafik, designer a konzultant z pohledu materiálů - to vše jsem dostal v úžasném polygrafickém balíčku. Doporučení obalového designéra použít italský papír Fedrigoni jen utvrdilo to, že krabička nebude jen krásná, ale doslova kouzelná díky perleťovému papíru. Tiskárna HRG je parťák a nikdy Vás nenechá ve štychu. Tým obalářů a kreativců je tu skvělý a rád Vám se vším pomůže. To můžu sám ze srdce potvrdit.Můj obal na čokoládu - luxusní krabička obdržela svůj výjimečný vzhled díky Janu Gloserovi a Lukášovi Krejčímu“. Martin Jonáš, zakladatel čokolády SMETANKY
„Společnost HRG patří mezi naše klíčové dodavatele, protože kvalita obalu a jeho vizuál patří mezi základní aspekty, díky kterým zákazník vyhodnocuje svůj nákup produktu. Jakýkoliv požadavek jsme měli, tak tým HRG nám byl vždy ochoten pomoci s vymyšlením ideálního konstrukčního řešení, které bylo jednak praktické, ale zároveň oku lahodící. Za 6 let spolupráce jsme se společností HRG tvořili nespočet druhů obalů a s výsledkem jsem byl vždy maximálně spokojen.“ Petr Patočka, jednatel
V roce 2016 jsme stáli u zrodu spolku Made In Litomyšl (MIL). Cílem bylo propojit všechny firmy, podnikatele a živnostníky, kteří v našem městě něco vyrábějí nebo nabízí služby. Jedinečnost, originalita a láska k našemu městu spojují všechny členy. Na začátku nás hnala touha se navzájem propojit. Zkusit se vzájemně podpořit jak obchodně, tak společnou propagací. V té době nás ani ve snu nenapadlo, kolik subjektů vstoupí do spolku a kolik zajímavých projektů díky MIL vznikne. Tento příběh je důkazem, jak krásně to u nás na „venkově“ funguje.
Příběh vzniku čokolády SMETANKY začíná u zakládajícího člena spolku Made in Litomyšl, čokoládovny Chocco café, která vyrábí ty nejkouzelnější čokolády, pralinky a jiné sladké pochutiny, a také úžasné kreativní oděvní značky Laura Jonas. A když se báječná čokoláda spojí s báječnou kreativní značkou, vznikne skvělý produkt. Pak už chybí jen vyvinout krabičky na zakázku a vymyslet výjimečný obalový design, tedy krásný obal na potraviny. Proto se duchovní otec celého projektu čokoládových tyčinek SMETANKA, Martin Jonáš, jednoho dne objevil v naší tiskárně. Věděl, že obaly na dorty, čokolády a pralinky, tedy obaly a krabičky na míru všeho druhu umíme. Tušil správně, že se k projektu rádi připojíme – a to od kompletního vývoje, konstrukce, grafického návrhu až po tisk, výsek a lepení krabiček.
Zadání na obal čokolády SMETANKY bylo následující:
Výroba krabiček z papíru je vždycky výzvou. Náš obalový konstruktér a designer Lukáš Krejčí navrhnul, jak vyrobit krabici, aby při jejím otevření produkty nevypadly a prezentovaly se na první pohled. Samotná výroba papírové krabičky se skládá ze šuplíku a fixačního rukávu. Do této luxusní krabičky patří i brožurka na kouzelném italském papíře Fedrigoni. Tento speciální kreativní papír na luxusní obaly byl použit v silnější gramáži i na samotnou krabičku. Metalický papír, ofsetový tisk krabiček, výsek a kompletace, to vše pod dohledem našeho designera, zajistilo krásný výsledek krabice na zakázku.
Mohlo by se zdát, že v oblasti výroby krabiček – a zvláště těch na balení čajů – není možné už nic nového vymyslet. Bio Matcha Tea premium ale není obyčejný čaj. Má podobu jemného zeleného prášku, který vzniká rozemletím pečlivě vybraných, ručně sbíraných listů japonského čaje Matcha. Při jeho konzumaci se tedy dostává do těla více účinných látek než je tomu u klasických sypaných čajů. Některé z nich jsou typické pouze pro čaj matcha, např. teofylin (obdoba theinu či kofeinu) nebo L-Theanin (látka navozující pocit štěstí).
Firma Kyosun, se kterou spolupracujeme už od roku 2017, požadovala pro svůj prémiový jemně mletý bio Matcha Tea obal, který by, kromě tradičních povinných údajů o obsahu, na první pohled upozornil na nadstandardní kvalitu schovanou uvnitř. Původní krabičky s vlastním potiskem vynikaly svítivě zelenou barvou, upozorňující na bio charakter čaje v kontrastu se sytě černým podkladem. Nyní, po několika reedicích krabičky, ustoupila ostře „matcha“ zelená v písmu zeleno-hnědému podtisku evokujícímu atmosféru exotiky. Opatření povrchu matným laminem plní jednak zpevňující a ochrannou funkci (černé hrany jsou na otřep zvláště náchylné) a jednak zvýrazňuje efekt lesklého parciálního UV laku. Ten svou „síťovanou“ strukturou působí efektně na černých plochách a vhodně doplňuje texturu velkého písma.
To jsme ale trochu předběhli čas. Výroba papírové krabičky začala návrhem konstrukce, při které si náš obalářský guru Lukáš Krejčí opravdu „hrábnul“ na dno. Úkol zněl jasně. Krabička musí mít atraktivní tvar, zároveň být plně funkční, dostatečně pevná a k tomu všemu bylo třeba se obejít bez lepení. Prvním krokem je vždy volba materiálu. Jako nejvhodnější se jevil vícevrstvý prémiový karton GZ, který je díky svým skvělým vlastnostem předurčen pro extrémně náročné tiskové a dokončovací techniky. Zkombinovat kosou hranu víka se zbytkem krabičky tak, aby šla dobře zavírat/otvírat, byl opravdu konstrukční oříšek. Papír není plech a při tomto typu zpracování se ohýbá, pne a vlní… zkrátka je jako živý. Navíc se při řezání prototypu na plotru chová jinak než při vlastní výrobě. Ve výsledku se ukázalo, že při gramáži kartonu 500 g/m2 byla krabička sice funkční, ale její skládání při praktickém použití bylo neúměrně namáhavé. Proto se Lukáš ve finále rozhodl pro použití 350g kartonu, se kterým se pracuje lépe a přitom neubírá nic na kvalitě krabičky. Teprve po několika fázích vzorování a odzkoušení v praxi se materiál i konstrukce vyladila do konečné podoby. Konec dobrý, všechno dobré. Jsme rádi, že s výrobou krabičky na míru byl spokojen i náš klient. Prémiový bio čaj Matcha Tea tak dostal nový kabátek, který si po právu zaslouží.
S obaly na potraviny vám rádi pomohou:
Vedoucí obchodního oddělení a propagace
461 552 526, 728 847 264
jan.gloser@hrg.cz
obchodní zástupce
461 552 521, 606 601 970
miroslav.hajek@hrg.cz
projektový manažer – obaly
461 552 585, 702 196 499
lukas.krejci@hrg.cz