inzerát strojník knihárna 

 

pracovní pozice obchdoník

 

 

 


 
 

Tisk brožur a katalogů

 
 

Katalogy, brožury, ceníky, reklamní a firemní tiskoviny vytiskneme dle Vašich představ. Ať představujete Vaše výrobky nebo Vámi nabízené služby, nebo pouze potřebujete odprezentovat Vaši firmu či živnost, kvalitní tiskovina je nejlepší způsob, jak toho dosáhnout.


Naši zákazníci oceňují nejen kvalitní tisk za zajímavé ceny, ale i doprovodné služby: grafické návrhy, poradenství při přípravě dat, balení dle potřeb zákazníka, skladování, dopravu po celé ČR. Poptejte Vaše brožury a katalogy v tiskárně H.R.G. – kalkulace zasíláme obratem.

 
 

Fotogalerie

Reference

 
 
 

S tiskárnou HRG spolupracuji několik let a myslím, že spolupráce je k oboustranné spokojenosti. Jako zákazník si hlavně cením pozitivního přístupu s vůlí pomoci a poradit i nad rámec objednávky. Zatím žádná zakázka nebyla příliš velká a žádná příliš malá. Líbí se mi i nadšení a zájem mimo vlastní výrobu – prostředí pro zaměstnance, vydávání Typografických taháků a nápad s Muzeem tisku.
Petr Cimburek, grafik IKEA Česká republika, s.r.o.

Jsme spokojeným klientem společnosti H.R.G. již od roku 2012. H.R.G. je pro nás synonymem perfektní komunikace, maximální flexibility a vysoké kvality. Naše produktové katalogy tištěné v Litomyšli jsou dodávány do celého světa. Mohu jedině doporučit.

Emil Houška, Brand Manager Mitas

 

Časté dotazy

 
 

Jak spočítat hřbet katalogu?

Síla hřbetu vazby V2 = tloušťka bloku + tloušťka obálky = počet stran * tloušťka 1 archu bloku / 2 + 2 x tloušťka archu obálky.

Jaký zvolit způsob balení pro brožuru/katalog?

Způsob balení by měl odpovídat potřebám distribuce dané tiskoviny.

Standardem je balení po určitém množství do smrštitelné fólie, která zajišťuje ochranu proti vlhkosti a rozsypání při dopravě a manipulaci. Pokud není požadován konkrétní počet exemplářů v balení, volíme ho tak, aby bylo možné s balíčkem ručně manipulovat, s hmotností zpravidla do 3 – 4 kg. Každé balení je označeno etiketou s počtem exemplářů který obsahuje.

Jestliže bude s tiskovinami před finální distribucí častěji manipulováno (např. ruční stěhování po administrativních budovách, dlouhodobější skladování), je možné je zabalit do hnědých klopových krabic. Tento požadavek je ale potřeba uvést do zadání kalkulace a do následné objednávky.

Pro rozesílku poštou nebo adresnou distribuci jiným způsobem je možné tiskoviny zabalit po 1 kuse do fólie, případně opatřit adresním štítkem. I to je potřeba uvést do zadání kalkulace a do následné objednávky

Jaké jsou trendy v tisku katalogů a brožur?

I takové zboží jako je tiskovina má své trendy. Tím nejnovějším je tzv. Print-on-Demand = tisk na zakázku. To znamená tisknout to co opravdu (s)potřebuji, netisknout na sklad a eliminovat riziko špatně odhadnutého a následně neprodejného nákladu (děje se často u knižních vydavatelství) nebo u výrobních společností firemní katalogy pozbývají platnosti a jsou na vyhození (např. změny zákonných norem, specifikace produktů, získané certifikace, upravené ceny a sazby DPH, nové produkty, kontakty,…).

Ukažme si na příkladu:
Kalkulace na 200 ks katalogů/knih z digitálního tisku – 150 Kč / ks
Kalkulace na 500 ks katalogů/knih z digitálního tisku – 120 Kč / ks
Kalkulace na 1000 ks katalogů/knih z ofsetového tisku – 100 Kč / ks
Kalkulace na 2000 ks katalogů/knih z ofsetového tisku – 80 Kč / ks

Zákazník se dle ceny za ks rozhodl se pro něj nejvýhodnější náklad 2000 ks za 80 Kč / ks = 160 000 Kč. Špatně odhadl náklad a prodal/užil pouze 1200 ks.
Kdyby vytiskl 1000 ks ofsetem, následně 200 ks digitálně, zaplatil by 130 000 Kč a ušetřil tak 30 000 Kč.
Kdyby prodal 1500 ks, obě varianty by jej vyšly nákladově stejně.
Pokud prodal mezi 1500 – 2000 ks, zvolil náklad správně.
Pokud prodá více než 2000 ks, může se rozhodnout pro dotisk. Trh už je ale knihou/katalogem naplněn a stačí menší náklad menšího náklad. Ten je sice kusově dražší, ale zákazník „vyždímá“ potenciál knihy/katalogu na maximum.

Do výše uvedeného modelu dále nezapočítáváme nižší náklady na skladovací prostory pro menší náklady; méně peněz vázaných v tiskovinách = lepší cashflow,…, které vhodnost Print-on-Demand jen podtrhují.

 

Jak mají být připravena data pro tisk katalogu s vazbou V1 (šitou) a s vazbou V2 (lepenou)?

Vždy zasílejte 2 pdf – jedno pro obálku a druhé pro blok. Každé z pdf musí být vícestránkové (všechny strany v jednom pdf = neposílat každou stranu zvlášť), bez vyřazení/archové montáže. Tu si vždy dělá tiskárna pro potřeby své výroby. Dobře míněná snaha zákazníků, že tiskárně pomůže a vyřazení/archovou montáž připraví, často vede ke komplikacím nebo i k nemožnosti z dodaných dat vyrobit.

Pro vazbu V2 je potřeba dodat data i pro potisk hřbetu (pokud není bez potisku). Pokud dodáváte 1. a 4 stranu obálky smontovanou vč. hřbetu, je potřeba vnitřní strany obálky připravit stejným způsobem (tj. ne v jednotlivých stránkách).

U vazeb V1 a V2 musí být nastavena spadávka min. 3 mm. Jak vypadá správně připravené pdf nebo co je spadávka naleznete v FAQ v Jak připravit tisková data?“; resp. „Co je spad/spadávka?“.

 

 
 

Tiskli jsme

 
 

„Růžový” katalog SANS SOUCI
Letos se vyráběly dva výjimečně krásné katalogy. Jejich realizaci jsme vzali jako výzvu především pro velikou náročnost zpracování a množství kooperací, které bylo potřeba skloubit. Katalog obsahuje nádherné variace světel, lustrů a realizace lustrů v interiérech. Proto byl od klientů vznesen požadavek na luxusní katalog, který by prezentoval skleněné skvosty. Grafici si precizně pohráli s upravováním fotek a zpracováním katalogu. U nich vzešla myšlenka, jak katalog ozvláštnit. Začaly se řešit možnosti povrchových úprav, laserování vnitřních stran a ořízka. Cesta to byla trnitá, protože byť jako tiskárna vlastníme opravdu široké portfolio technologií, nebyli jsme schopni všechny úpravy v tomto případě zajistit sami vlastními silami a hledali jsme spolupráci s firmami, které by se na tak náročném projektu podílely.

 

Růžový Sans Souci

 
 
 

Kontakty

 

S tiskem brožur a katalogů vám rádi pomohou:

Robin Smrček

Robin Smrček

obchodní zástupce
461 552 525, 606 603 451
robin.smrcek@hrg.cz

Karel Martinec

Karel Martinec

obchodní zástupce, zahraniční obchod DE, ENG, PL
461 552 528, 602 184 051
karel.martinec@hrg.cz

Denisa Capoušková

Denisa Capoušková

obchodní zástupce – servis zákazníkům
461 552 529, 725 388 037
denisa.capouskova@hrg.cz