Než budete pokračovat: stručně o cookies, které používají naše webové stránky

Cookies jsou malé soubory ukládané do Vašeho prohlížeče, které běžně používá většina webových stránek. Jsou užitečné pro Vás i pro nás.

Na našich stránkách využíváme cookies nezbytné k zajištění funkčnosti webu, analytické cookies ke sběru a vyhodnocení dat ve službě Google Analytics na anonymní bázi a cookies služby YouTube, protože si na našem webu můžete přehrát videa nahrána primárně na YouTube.

Abychom mohli zajistit efektivní a příjemné fungování našeho webu, prosíme Vás o jejich povolení. Jak spravujeme Vaše osobní údaje a jaké cookies používáme, si můžete přečíst zde.

 

obchodnik pro zahranici 


 
 

Tisk propagačních letáků

 
 

Reklamní letáky tiskneme v H.R.G. od roku 1989, kdy tiskárna vznikla v garáži rodinného domu našeho zakladatele Petra Lorence. Propagační letáky jsou základním reklamním nosičem, bez kterého se nedokáže obejít prakticky žádná firma nabízející své produkty nebo služby. Výroba letáků patří mezi tiskové stálice v našem výrobkovém portfoliu. Nejvíce letáků tiskneme pro region Střední Čechy, Praha a Brno. Propagační neboli reklamní leták má nespornou výhodu v tom, že je možné ho distribuovat přímo cílové skupině, kterou chceme oslovit. Leták je levný a ekologický reklamní nosič.

 
 

Jsme připraveni - v případě dotazů či poptávek nás neváhejte kontaktovat.

 
 

Nejčastější dotazy na téma letáky

 
 

Jak správně zadat specifikaci letáku do tiskárny?

Specifikace tiskové zakázky je důležitá pro bezproblémový tisk. Tiskárny se často potýkají s nesprávným zadáním, což způsobuje problémy ve výrobě a prodlužuje čas na zpracování. Na co nezapomenout při zadávání tiskoviny nebo při poptávce ceny letáků si můžeme ukázat v základních deseti bodech.

  1. výsledný formát (rozměr po ořezu; u letáku se skládáním je to formát, který vznikne po složení)
  2. druh a gramáž papíru (např. křída matná 130g)
  3. náklad (množství rozhoduje, zda je ekonomicky výhodnější použít digitální tisk nebo ofsetový tisk)
  4. barevnost tisku (např. oboustranný plnobarevný tisk CMYK se značí 4/4, dvojbarevný tisk jednostranný se značí zkráceně 2/0)
  5. zušlechtění (např. laminování, parciální UV lak, horká/slepá ražba, lakování, výsek atd.)
  6. skládání s přesným označením o jaký druh lomu se jedná (nejlepší je nákres nebo dodání makety - u složitějších lomů, jako je např. oltářový lom, je maketa nutnost)
  7. personalizace (každý leták může být personalizovaný, což znamená, že je určený přímo pro konkrétního zákazníka s jeho jménem; podobně může mít unikátní číselný kód)
  8. termín dodání dat (nejdůležitější věc pro tiskárnu jsou včas a správně zaslaná data, devět z deseti problémů při výrobě má příčinu právě v datech)
  9. balení (u balení uvádíme počty ks, které chceme v jednom balíku, a jaký typ balení chceme použít)
  10. požadovaný termín expedice a způsob dopravy (autem tiskárny nebo sběrovou službou)

Jaké jsou druhy resp. typy letáků?

Základní rozdělení je skládané letáky a neskládané. Více o strojovém skládání letáků se můžete dozvědět na našem odborném webu Polygrafické taháky. Nejčastější druhy skládání jsou jeden lom např. A4 na A5, dva lomy např. A4 do DL, harmonikový lom, okénkový lom nebo dva lomy skládané do sebe.

Jaké jsou doporučené gramáže na letáky?

Na gramáž papíru na letáky lze nahlížet z více stran. V případě vysokého nákladu cena materiálu hraje poměrně významnou roli. Vhodnější je proto volit nižší gramáže papírů jako např. natíraný křídový papír 90g, 115g nebo 130g. U skládaných letáků je nutné používat papír do maximální tloušťky 170g kvůli technickým limitům falcovacích/skládacích linek. Vyšší gramáže se musí před skládáním bigovat nebo ručně ohýbat, což neúměrně zvyšuje cenu skládání. Lehčí gramáž je lepší zvolit také u reklamních letáků tehdy, pokud jdou letáčky na rozesílku. Klient je takto schopen ušetřit nejen v tisku letáků, ale levnější bývá pak i poštovné. 

Jaký náklad se mi vyplatí na ofsetu a jaký náklad na digitálu?

Obecně platí, že malonákladový tisk letáků do cca 500 ks se tiskne digitální technologií, resp. na digitálních tiskových strojích, a vyšší náklady v řádu statisíců na ofsetu. V naší tiskárně jsme schopni vyrobit leták v menším nákladu prakticky do druhého dne. Větší množství letáků (od 500 ks po statisícové náklady) je pak levnější tisknout na ofsetových strojích. Pozor, vždy záleží i na formátu letáku a počtu stran. Více o digitální technologii a ofsetové technologii v naší sekci strojní vybavení v HRG. 

Jak vytisknout levné letáčky? Podle čeho se stanovuje cena propagačních letáků?

Cenu letáku určuje hlavně druh a váha papíru, který si pro tisk zvolíme. Další důležitý parametr, který výrazně ovlivňuje cenu, je formát. Jednotková cena je menší, čím větší náklad zvolíme.

Jaké jsou nejčastější formáty letáků?

Nejčastější formát letáků je formát A4 (210x297 mm), A5 (148x210 mm) a A6 (105x148 mm). Dále velmi běžným formátem je formát DL (99x210 mm), což je třetina papíru A4, resp. formát určený přesně do poštovní obálky DL (110x220m). Při specifikaci skládaného letáku je nutné dát si pozor na formát v rozloženém nebo složeném stavu. Nepřesná specifikace vede často k chybám ve výrobě a zklamání zadavatele tisku.

Mohou být letáky personalizované?

Ano, letáky se snadno personalizují a tím zvětšují reklamní zásah na daného klienta. Personalizace letáků se provádí výhradně digitální tiskovou technologií, která umožňuje, aby byl každý arch papíru jedinečný. U ofsetu personalizace tiskovin obecně není možná, protože se při tisku používají tiskové formy, tj. kovolisty. Naše tiskárna nabízí tvorbu personalizovaných tiskovin. Jediné, co klient potřebuje vytvořit, je databáze jmen nebo adres a dodat nám jí například ve formátu MS Excel. Obecně můžeme říct, že personalizovaná tiskovina má větší reklamní zásah na uživatele, než hromadná rozesílka letáků.

Jaké druhy balení letáku se nejčastěji používají?

Nejčastější balení letáků je do smršťující fólie po zadaném množství, např. 20, 50, 100 ks. Tato folie má totiž i funkci ochrannou. Letáky tak může zadavatel skladovat v horších podmínkách, aniž by se obával zničení. Samozřejmě nevýhodou tohoto druhu balení je ekologie. Plastový obal se musí správně třídit, aby nezatěžoval životní prostředí.

Další formou balení, kterou v tiskárně H.R.G. používáme, je balení letáků papírovou páskou. Největší výhoda tohoto balení je ekologičnost a rychlé rozbalení. Rozbalit smršťující plastovou fólii bývá nesrovnatelně časově náročnější.

Dalším typem balení letáků je balení do kartonové krabice, která může/nemusí pasovat do formátu letáku. Tato forma balení je cenově nejdražší. Záleží jen na klientovi, jakou formu balení si zvolí a která mu bude lépe vyhovovat.

Jestli si chcete předem spočítat váhu svého letáku, použijte naší kalkulačku na stránkách našeho odborného webu o polygrafii www.polygraficketahaky.cz

Lze použít antibakteriální lak LOCK 3 u letáků?

Ano, antibakteriální lak lze použít na jakoukoliv tiskovinu, tzn. i na tisk letáků. V této době je tato forma ochrany tiskoviny velmi žádanou službou, protože snižuje riziko přenosu koronaviru a jiných nemocí. Více informací v podrobném článku o antimikrobiálním laku LOCK 3.

Existuje program na tvorbu letáků?

Na tvorbu letáků existuje spousta grafických programů i aplikací. Od profesionálních softwarů jako je COREL DRAW a ADOBE INDESIGN po běžně dostupné bezplatné programy. Některé on-line tiskárny nabízejí tvorbu letáků přímo na webových stránkách. Klient si tak může svůj produkt vytvořit a ihned nechat vytisknou. Tiskárna H.R.G. nabízí profesionální zpracování grafiky ve vlastním DTP studiu.

 
 

Kontakty

 

S tiskem propagačních letáků vám rádi pomohou:

Kristýna Klementová

Kristýna Klementová

obchodní zástupkyně
461 552 530, 724 723 090
kristyna.klementova@hrg.cz

Ladislav Klement

Ladislav Klement

obchodní zástupce
602 648 782
ladislav.klement@hrg.cz

Robin Smrček

Robin Smrček

obchodní zástupce
461 552 525, 606 603 451
robin.smrcek@hrg.cz